Israel public image hi khawvel pumah, mi pangai te zingah chuan consensus a awm tawh a ang khawp mai. Scientist hmingthang Hawking a thusawi
Chuan he lamah Pathian thuawih hmingthang pastor John Hagee leh a thuihhruaiten Gaza massacre dem chu sawiloh IRAN run lampang an lo Hallelui bawk.




October 31st, 2009 at 5:45 pm
ka comment toh e
October 31st, 2009 at 6:16 pm
“Pathian thu awih” in ti chunga tualthah leh massacre rapthlak tak2 support leh tlat thrin hi chu a mak khop mai. President Bush lal laia Iraq an han run te kha… Pathian hming lam chunga A huat zawng tak kan ti lui bawrh bawrh mai thrin hi chu! Middle Age hun laia Crusade an tih ang tho kha a la ni, political power duh vang vek! Lal Isua zirtirna nen chuan a in kalh.
October 31st, 2009 at 6:18 pm
Stephen Hawking hi tunlai khawvel ah Physicist turu ber a ni thei ang em?
https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Hawking
October 31st, 2009 at 6:25 pm
HV: mu tlem om ve?
October 31st, 2009 at 6:34 pm
Hna atangin ka haw, ka mu dawn chiah
October 31st, 2009 at 7:33 pm
An duh dan danin lo ti mai teh se…!
October 31st, 2009 at 7:47 pm
hawking hi A Brief History Of time atang khan ka hmelhriat ve chauh a, a lo rapthlak khawp mai.. Pathian awm hi a ring lova a,mahse a hepa hi chuan kan universe ngaihtuah dan hi nasa takin a ti danglam a ni..Einstein a hnuah chuan Scientist ropui ber a ni hial awm e.. Mahse Tuna CERN hoin String theory prove an tum hi a hlawhtling a nih ngat chuan Science kan zir dan hi nasa takin a sawi danglam dawn a, tin, Newton-a Law of Gravity pawh kha ziah that a ngai hial ang..
October 31st, 2009 at 9:29 pm
Thuthlung hlui ata tawh khan Pathianin a mite hum nan leh din that leh na turin tharum thawhna a hmang nasa thin anih kha .Jerusalem tlu chhe tawh tungding leh turin ZAWLNEI NEHEMIA hmangin namen lova indona a awmin hnamthlan ten khang hun lai a an ralthuam neih that ber berte hmanin tan anla a nih kha.MOSIA hunah pawh an hmelmate nen in dovin Pathianin MOSIA kha chunglamah a ban pahnih a phartira a kut a lak thlak chuan a hnam thlan JUDA te kha an hnungtawlh thina chuvangin MOSIAN chunglama aban a phar reng theihnan mipahnihin an dawmpui a nih kha,chuvangin RAM,HNAM,SAKHUA a him theih nan a hunah chuan ralthuam hman hi a pawi lo niin a lang.A chhan chu hmelma lamin tih tho an tum lai a lo awm mai mai a lo tawrh rikngawt hi a dik hmel lem loh.Zawlnei SAMUEL AN JUDATE LAL ni tura a hriak thih DAVIDA LAL A NIH TLENGA INDONA in a kian san loh zia te kan hmu thei awm e .LAL then kha phei chu an hmel ma zawng zawng engmah zuah lova that chi mit veka an neih ro thil erawh laksak loturin kan Pathian(JEHOVA) in zawlnei hmangin thu a sawi a nih kha.PEACE ti chung reng si a zawm a nih chuang si loh chuan ka han ti ve mai mai a nia.Khawvel awm chhung hi chuan kan BIBLE ah pawh indona, ram hrang leh ram hrang, hnam hrang leh hnam hrang tih a chuang kuau mai bawk nen chuvangin heng zawng zawng hi chu khawvel awm chhung hi chuan khawvel hian a avoid dawn lo niin a hriat theih bawk.Chubakah ,Israel ,a hnam thlan ten an hriat duh loh avangin namen lova do rawnin an awm a nga an raltep ah an harhchhuak a nga chu mihunah chuan MESIA an beisei a kha ISUA KRISTA kha a nih tih an hria a nga chu mi hunah chuan israelin ropuina a chang ang tih a nih kha chuvang chuan Chritiante hian Israel an support hi a awm lohna a awmin ka hre lem lo.
October 31st, 2009 at 9:57 pm
Christian nih a vang a ral do duh lo tih vel hi a at thlakin a mawl thlak ka lo ti ve mai mai.a trul chuan kan do turah ka ngai.
October 31st, 2009 at 10:16 pm
Churam a in awm hun chuan in hmelma te nen remthu in thlung tur ani lo tih thu pek pe tu Adonay (Kei hi Adonay in Pathian Aigupta atanga Ramtiam a hruai lut tu che u ka ni.)Lalpa Pathian in thu a pek zawm hi tih mak mawh ani Ram hmelma te hnen a pe tu PM te chanchin chu sawi lo mai ang Indo hi tualthahna nen a tehkhin chi ani lo
October 31st, 2009 at 10:18 pm
Stephen hawkings a lekhabu ziak “a brief history of the universe”Big bang theory vawi engemawzat ka chhiarchuak thak thak a ka ngaisang khawp mai.Universe chungchang a midang anglo taka ngaihdan a siam pakhat chu “siamtu a awm”siamtu awm lo se heng hi a exist lovang a ti chhuak hial a ,he lehkhabu a concluded dan atang phei hi chuan Christian thatak a nih a rinawm.Khawvel kil khawr ber thleng a a zawna in zawn ralah chuan a aia physicist ropui chu an awm mahna,keima lo thlir dan atang chuan tunlai khawvel abik in United State khawvelah hi chuan a ni aia physicist ropui bik hi chu an la awm lo niin ka hria.
October 31st, 2009 at 11:04 pm
usa evangelical christian an tih ho hi an ngaihdan hi ngaihnawm thei ve mai mai ka ti ve tlats….an point of view hi agree vek lo mahila
October 31st, 2009 at 11:43 pm
IAEA leh US Intelligence in nuclear weapon program, Iran in an neilo ti na2 “Bible intelligence” hmanga indo lo puan ve tawp chu leh. Kum 1000 kalta vel kha chuan ti se chuan thuhran. Tun AD 2009 a khatiang trick hlui lutuk rawn phawrh chu zahthlak lampangah a kal mah2 in ka hria.
November 1st, 2009 at 12:46 am
stephen hawkns…. kan sir leh madam te chuan an ngaisang bon
November 1st, 2009 at 12:52 am
Florence madam ji
, Physicist ah chuan Albert nen hian ka ngaisang ber.
November 1st, 2009 at 1:45 am
s.h hi maw, kei pawh b h of time kha ka chhiar ve nasa, engvakah ka ngai lo ve teh tlat zuk nia!!a science leh ka science a in ang loh vang pawh ni lo in thil a tak tak a tihfiah theih loh theoretical base lutuk hi chu darwin a theory nen a danglamna ka hre leh tlat pek lo e
November 1st, 2009 at 2:02 am
@Irpa i science lama i publication chhiar a va chakawm ve
November 1st, 2009 at 2:32 am
Hman ni chu Gaza, Israel border hani vai a palestinian mi rethei te te ho khawsak dan leh Isael ten an tih retheih zia vel documentary ka en a….ram leh hnam level ni lem lo, family leh personal level atanga thlir chuan Israel ho in an tih duh dah dan chu khawngaihthlak reuh tak an ni…hmun danga tlan chhe ve theilo chhungkaw harsa berh ve te te ho kha a tuar nasa sa an ni lo thei si lova.
Brief History of Time hi chhiar fo chi pawh ani in ka hre lo, min ti a chhuih thei alawm….ka tuipui tak2 lai kha chuan:-)
November 1st, 2009 at 2:54 am
m
Misual zingha sTephen hawkins eng vaka ngai lo khawp a ril kan awm zel hi Misual kan turu zia a lang chiang zel e,a lawmawm nasa
Spam; gaza ah Israel sipai an lut ngai zen zen tawh hleinem ,an ti duhdah i tih chu Hamas hoin in an Arab pui te tho Fatakh ho an suasam vel a ni lo maw,Israel tel lo pawh hian buai na hi an ngah tawk asin,kei pawh hian Hamas hoin Fatakh ho an suasam tak tak hi chu ka khawngaih thei khawp mai.Rapthlak thei tak a ni.
Ti ta daoh ila Cvcolor model hi Arab ram khawiah ber emaw a khawsa hrim hrim.he he he.
November 1st, 2009 at 3:08 am
lrpa chu medical lam ini lawm ni? NOI
November 1st, 2009 at 3:09 am
@taia-pa Israel visa ka dil a, min pe ve duh lo a, ka la na deuh anih hi
November 1st, 2009 at 3:16 am
Irpa hi ka la hre ngailo nang a, bawn hmel khawp mai NOI
Hawking chu Theoretical physics lam pang mi ami ania, chutiangah chuan uchuak khawpa mathematics hman a ngai. Science branch hrang hrang, Life science tih loh ah chuan mathematics hi thil analyze nana a “language” a kan hman ber ania. Mathematics hi science anilo tihna mawni chu awwww
Life science lamah lah kei ka zir lam anilo nangin pu Irpa hian Darwin a theory of evolution a challenge hmel khawp mai lehngal a. Mathematics leh life science lam hybrid theory a develop emawni chu te ka ti
NOI
November 1st, 2009 at 3:23 am
@taia-pa : Tun hma a gaza ram chhung ni thin, tun hnai a Israel huam chhung ni ta a palestinian la khawsa mek te ho an nia. Israel sipai tak chuan kut chu an thlak lo na a an lo leh thlai te, an in te buldozer in an nawr mam sak zel a, an tui lakna hmun te an tih chhiat sak a. Insak an phalsak lova, puan in chhe te te ah an khawsa a…. A documentary siam tupa hi Philip ania, nikum mai khan Egyptian hovin an kidnap a. Half Egyptian half German ania….Christian chu a ni na in anti israel ve deuh mai ani awm e… Cinema Hall ah meuh a documentary hi an chhuah a, minute 30 vel lek ania. Anti Israel campaign te pawh ani deuh roh awm e.
November 1st, 2009 at 3:42 am
Helai chu sawi ve a chakawm hle mai…mahse tun tum chu inrawlh ve lo mai ang. Hun neih loh bakah tu te emaw, discussion a tel ve tha duh si lo hian min rawn hau leh zeek palh ang
November 1st, 2009 at 3:44 am
@spam A hmasa in Gaza leh West Bank hi UN chuan Palestine ram Israel in military hmanga a occupied in an puang a. Kum tin peaceful settlement of Israel-palestine conflict tih UN ah vote ziah a. Kum 30 chuang vel chu khawvel pumpui in an support laiin US ina veto ziah avangin settlement a awm theilo a. chumi chu nia peace awm theihloh nachhan. google la, tun kum 30 kaltaa vote kha en mah rawh. Israel, US , marshall island leh micronesia tih loh khawvel ram dang zawng2 chuan an vote zel ang.
Human rights violation chungchang chu khawvel a international human rights organization hrang2 HRW, Amnesty International bakah Israel Human rights group BtSelem
https://www.btselem.org/english.....alties.asp
ngei te report kha chhiar la, a chiang thawkhawt viau ang.
Operation cast lead investigation chu Human rights group hrang2 ten report an nei theuh a. Mahse a pawimawh ber UN in commission goldstone report chu en theihin a awm tawh.
https://unispal.un.org/unispal......enDocument
November 1st, 2009 at 3:49 am
@elcee ka mail rawn thawn che pawh kha mi rawn chhang har ta hle mai.
November 1st, 2009 at 3:57 am
Tunlai scientist zingah chuan Stephen Hawkings hi ka ngaihsan berte zinga mi a ni a, a thil sawi tawh hi chuan nghawng hi a nei nasa thei ngei mai.
November 1st, 2009 at 4:09 am
https://i38.tinypic.com/33arjsz.jpg tunge ka sawi dawnlo reng reng
tra la la la la ei a that hmel khawp mai, thianpa hi. NOI
November 1st, 2009 at 4:11 am
@cVcolorModel!! I mail ka hmu lo hrim hrim, add. i ziak sual a ni lo maw? han check chiang leh teh.
November 1st, 2009 at 4:30 am
@elcee – ka mail 2na chu “khawi post ami nge ” tih emawni in i rawn chhan kha. cvaaje[at]yahoo[dot]com ah khan. a pakhatna zawk kha nia ka tih. ka rawn thawn nawn leh a pa 2 in.
November 1st, 2009 at 4:41 am
Ok! Ka hmu e, ka hrethiam ta e. Ka mu dawn chiah a,zanlai a pel tawh. Naktukah ka rawn chhang ang che! Mangtha phawts!
November 1st, 2009 at 5:01 am
Mak lemlo tak chu Palestinian ho hi Israel aiin an arab pui ho hian an hmusit in an tiduhdah zawk zuk nia, Lebanon a Palestinian ho an treat dan te, Egypt, Kuwait, Saudi Arabia etc ah teng te khuan an arab unau pui ni si hi an hmusit em em maia. Mizorama Mizoten Burma ho an hmusit thin ang deuh hi ani awm e
November 1st, 2009 at 5:41 am
Palestinian ho hi an Arab pui ten an hmuhsit leh sit loh tih chu, teh a har viau ang. Isreal aiin “an tiduhdah” lo zawk tih erawh chu a hriat mai theih. Ka chung a pa sawi hi dawt a ni leh pek. Het sala namaimathu… dawt rawn sawi tawh teh suh.
November 1st, 2009 at 6:00 am
Thirkut, how’s it going
November 1st, 2009 at 6:29 am
@cVcolorModel : Gaza leh Israel vel hrilhfiah ka tum pawh a ni chiah lo, hman ni a ka film (documentary) en thu ka rawn sawi mai ania.
Tah hian a chiang zawk ang
A film siam tupa: https://www.freephiliprizk.org/
A film siam : https://www.thispalestinianlife.org/Film.php
November 1st, 2009 at 6:50 am
@spam- A remchang em a, ka rawn zep anih kha
Biakin leh thalai inkhawm velah Israel hi a tuartu zawk leh a dinhmun chhe zawk anga la sermon chiam2 an ching hi Pathian thu zahlohna hialah ka ngai. Dawt leh Pathian thu chawhpawlh hi thalo ka tih thin em avangin a remchang apiangah ka rawn zep kual vel thin anih hi.. anti-israel campaign a ni maithei i tih zarah.. NOI
November 1st, 2009 at 6:53 am
mi(sual)-in thil chik tak tak a zir-a-zir thuk tak tak pawh kan lo nei zel hi a lawmawm. SH chu a ropui thlawts, mahse Lal Isua zirtirna tluksan khawp a an thu leh hla ring tur chuan ka phak ve tlawt lo.
OT lam pawh han pakai ila, Palestinian ho leh Israel ho hi an va han inhaw rei tawh tak, kum sang tam liam hnu pawhin an la bei ngar ngar mai chu ania. Hengho hmelma te hmangaih tura zirtir pawh hi a lo hautak em anih hi mawle.
OT leh zual – Kan politiksian tamtak, mahni pumpui leh dinhmun – lalna leh thuneihna atchilh ho in – an hmelma an do thrin Party an han zawm thei hi mak ve tak chu ani.Hetiang hi tunlai chuan side-change an ti. Lo uire-pui duhtawk te pawh hi an tenawm ka tia. Mahse “”Politiks ah hmelma hlun a awm thei lo ” an ti ve jeihs thung :!:
November 1st, 2009 at 7:17 am
@mzvison- Palestinian leh Israel ho hi kum sang an inbeih awm ang proof a vang viau asin, a khat thawka Pastor sawi tih bak.
Bible kha en ila, New Testament hun (63 BC bawr vel atang) khan Tuna Palestine leh Israel kan tih hi Roman empire in a awp a. Isua pawh kha Palestine mi in emaw Israel mi nilovin Rom sipai te khenbeh tiin Bible pawhin a sawi kha.
Roman Empire tlakchhiat hnu khan Islamic rule chi hrang hrang (Ottoman, Arab caliphate etc)in an awp char char a, chung chhung zawng chuan Israel fate leh Palestinian an indo awm kan hrelo. Crusaders ho hunlai ( AD 1000 – AD 1200 bawr vel) kha chuan Arab ho leh Christian ho an indo a, chutah chuan Israel mi te an tel awm kan hre lo, Europe christian te nen ani Arab ho khan an indo.
1920 hnua British in an awp hnu khan Zionist movement ten Europe lama tihduhdahna (eg Hitler)an tawh avangin Palestine rama Israel ram tur British leh UN lamah an lobby a, chuan 1940’s chho vel khan indo neuh2 chu awm mahse 1948 ah Palestine independence puan ania. 1967 ah six day war ah Israel leh Arah ho an indo a chu indo na atang chuan Israel hian Palestine ram hi an awp bet lui a tun thlengin…chumi avanga inhua an ni.He buaina hi kum sang khat chu sawi loh kum 50 bawr vel bak a upa anilo.
November 1st, 2009 at 7:20 am
Pu mz chu i mikhual te i entertain anga i lut hman lovang, ka lo tih rilruk lai che in, ilo lut hram a ni maw. I buai viau ang chu, a hlimawm lamin
November 1st, 2009 at 7:44 am
A thusawi chu enga pawh lo ni se Stephen Hawking hi chu ka ngaisang ve hrim hrim. Amah hi engtinnge an sawi kha, “The most intelligent man on earth” an ti a ni lawm ni kha?
November 1st, 2009 at 7:47 am
yesh
November 1st, 2009 at 7:57 am
@elldy – The world’s smartest man tih ani in ka hria stephen hawking chu.
https://www.washington.edu/doit/Press/hawking2.html
The world’s most important intellectual alive leh father of modern linguistic title chelh kawp tu Noam Chomsky hi kei ka ngaisang khawp mai
November 1st, 2009 at 8:01 am
Zoramthanga a ni lawmni i ngaihsan
NOI
November 1st, 2009 at 8:09 am
Ngaisang deuh tho mai, Congress an duhloh thin nachhan ber nia ka lo hriat ve chu zu in mi an tam tih kha nia. U Ramtea an sorkar chiah mai a “Kan minister hmasa te chu zu leh sa mi an nia, mizoram house ah chhawng 2-3 in chaw an ei thin a, keini sorkarah chuan CM driver in zu a in in tih chuan mak an ti ang” a tih kha… thusawi hi zei deuh mai asin. Congress minister te leh a driver a tehkhin tek mai a…kha daih kha asin
November 1st, 2009 at 10:03 am
Makve deuh bawk chu Palestinian that tu rapthlak ber chu Jordanian Sawrkar zuk ni daih a, Israel ho ni lovin.
Chuan zep tel ta mai mai ila, thulai lak nan
29 November 1947: UN resolution 181 Chuan British Mandate Palestine then darh tur ti in an pass, Arab hovin an pawm lo, Jews hovin lungawilo takin an pawm (jerusalem an neih tel loh vangin). An in tual vuak nghal.
14 May 1948: Britain in Palestina a chhuahsan, Israel in an chanpual UN in a pek chin ah Independence a puang. Egypt, Lebanon, Syria, Jordan leh Iraq, Saudi Arabia leh Yemen (israel ram ri pawh nilo) in Israel lakah Indo an puanga an beih rawn nghal, an tum ber Israel nuai chimih. An FAIL. Israel in Arab ho chan tur ram a lak belh treuh.
5 June 1967: Egypt in UN peacekeeper Israel ramri atangin a hnawtchhuak, Tank 1000 leh Sipai 100,000 a chhawp. Israeli Lawng tan red Sea a khar hmiah. Syria lah chuan Israel ka phin darh vek dawn lo ti ve chhen bawka. Israel in a bei thut a Egypt leh Syria a bei thut a Jordan leh Iraq in an arab pui te an rawn tanpui ve nghal vat bawka. Egypt in Gaza leh Sinai a hloh a, Syria in Golan Heights a hloh a, Jordan in Westbank leh Jerusalem a hloh. Israel a chak leh ta
6 October 1973: Egypt, Syria leh Iraq in Israel in ringlo lai an beihrawn ve leh thuta, a tirah an chak pur pur hle, Khawvelin Israel a riral dawn amaw an ti hman. Israel in tanhmun an siamrem a Egypt ho Suez canal pel rawkin an um let a, Syrian ho Golan heights atangin an hnawtchhuak leh vek bawk. Egypt in USSR tanpuina angen a USSR in Israel Nuclear bomb a beih a avau! Tun thlengin he indona ah hian Arab hovin kan CHAK an la ti zuk nia, a tira israel chetchhiat deuh vangin. An tumber an hlawchham bakah Israel in a dinhmun a sawhnghet sauh. Israel in a score leh ta
1979: Arab ho leader Egypt a beidawng, israel hi chatuanin an hneh dawn chuanglo tih an hriat vangin inremna a sign pui daih. Arab ram dang te an thimrim lutukin Egypt chu Arab league atangin an hnawtchhuak vel. He inremna vang hian Israelin Sinai chu Egypt ho a pe kir leh. Egypt in Israel a recognise ve thung.
1980-Now: Indona ah an chakloh zel vangin arab ho chuan guerilla war an hmang ta thunga, an target pawh Israel military ni tawh lovin School te, Bus te, Synagogue te, Passenger Ship te, Airlines te, Hotel te, Cafe te engkim mai israeli civilian rawng taka thah tam theihna ber tur ang chi khan hma an la ta thung a, an la hlawhchham tluang ta zel anih hi. An hlawhchham na chhan hi kei chuan an hmelchhiat em vang ni in ka hria
November 1st, 2009 at 11:44 am
5 June 1967: Egypt in UN peacekeeper Israel ramri atangin a hnawtchhuak, Tank 1000 leh Sipai 100,000 a chhawp. Israeli Lawng tan red Sea a khar hmiah. Syria lah chuan Israel ka phin darh vek dawn lo ti ve chhen bawka.
1967 war ah khan tumahin Egypt action kha an indo chhuahna chhanah an puh lo, US sorkar tiam in.
April 1967 ah Israel PM Eshkol an Syria beih a tul thu public newspaper te hnenah a puang. Syria hi Egypt nen ally an nih vang leh Egypt hi sipai ngah zawk an nih vangin 14 May ah Egypt in UNEF hnenah Sharm-el-Shayak ah chauh awm turin a ti. A hmain Gaza, Sinai leh Sharm-el-Shayak ah UNEF hi an awm a, Egypt hian anmahni sipai Gaza leh Sinai a dah turin an dila , UN Secretary General in UNEF an awm dawn chuan heng area 3 a awm, awm dawn loh chuan awm loh vek avangin Egypt leader Nsser an Egypt a a lan pui nan UNEF in withdraw a thlang. In hnawtchhuak an nilo a, duh inthlan tir zawk ani e.
Israeli Lawng tan red Sea a khar hmiah. Red sea an khar lo a, Straits of Tiran zawk ani. Hei hian port of Eilat a zawm a, khami hunlai khan Israel trade 5% vel hemi atang hian a lut. Hemi khar chhung hi kar khat bawr vel bak ni lo a,a hnuah chuan lawng pangai takin kal tlang tir leh ani.
Jordan in Westbank leh Jerusalem a hloh. Israel a chak leh ta
Israel khan Egypt a beih dawn khan US lamah phalna an dil nasa em2 a. an Intelligence zawng2 US president Johnson an hmuh a, Egypt in min beih an tum an tia. Johnson a intelligence ten Israeli intelligence report an en hnuin Egypt in beih an tum lo che u. Bei che pawh ni sela “you’ll whip the hell out of them” an lo tia. Mahse an dil chhunzawm zel a. Khang hunlai a Egypt president Nasser kha US in a Domestic policy kha Arab nationlism ti chhuak thei chi anih avangin an ngaina vak lo a.
Israel in a beih hma lawk a US president special assistant Walt Rostow an Nasser a “cut down” a duh thu a sawi zauh avangin historian tam tak chuan US beih tir a nih an ring fur. Kha six day war chhung khan Egypt port bulah US indo lawng USS Liberty a lo awm a, Israel Air force ten an bomb palh chungchang avang khan he indonah hian US hi direct in an inrawlh ve ngein niin a ngaih theih. Chuvang chuan mi tam tak chuan Israel in chakna an chang an ti lo a US in chakna an chang an ti zawk fo.
6 October 1973: Egypt, Syria leh Iraq in Israel in ringlo lai an beihrawn ve leh thuta, a tirah an chak pur pur hle, Khawvelin Israel a riral dawn amaw an ti hman. Israel in tanhmun an siamrem a Egypt ho Suez canal pel rawkin an um let a, Syrian ho Golan heights atangin an hnawtchhuak leh vek bawk. Egypt in USSR tanpuina angen a USSR in Israel Nuclear bomb a beih a avau! Tun thlengin he indona ah hian Arab hovin kan CHAK an la ti zuk nia, a tira israel chetchhiat deuh vangin. An tumber an hlawchham bakah Israel in a dinhmun a sawhnghet sauh. Israel in a score leh ta
April 1973 ah Sadat an Israel an beih tur thu a puang. beihrawn ve leh thut ah a chhiar theih loh ang. 1967 ah chuan Washington a representative tirh ve ve an remtih laiin, an ambasador te meeting hma ni 2 ah Israel in a bei thut.Kha kha chu bei thut tak2 ani
1971 ah diplomatic settlement neih tumin Sadat an Israel a bia , Israel in a hnawl. 1973 ah Arab ho leh Israel ( US in arms a a tanpui) an indo. Rin lohin Arab ho in hnehna an chang chho, Israel dinhmun a chhiat avangin, US hnenah an intervene loh chuan nuclear bomb hman ang tihin US puihna an ngen.US in hetianga puih chu nise Bangladesh pawh an chak ve tho in ka ring.
1979: Arab ho leader Egypt a beidawng, israel hi chatuanin an hneh dawn chuanglo tih an hriat vangin inremna a sign pui daih.
1973 war zawh khan Egypt in remna a sign pui lawk duh lohna chhan chu, 1967 a Israel in Israel ram chhunga Arab an hnawhchhuah ho refugee compensation pek chungchang an sawi fel theih loh vang ani. 19 Nov 1977 ah Sadat a Jerusalem ah kalin Knesset hmaah thusawi in, Refugee compensation chungchang tawngkam na taka a chhak chhuah vangin Begin pawn a lungawiloh thu a sawi.
1971 a Israel in an sign duhloh, tank leh thlawhna hmanga thla khat Arab ho in an nuai meuh chuan, Jerusalem chhung ngeia Arab leader in a an khum hrep hnu pawn an sign ta tho. “Arabs only understand the language of force ” ti thei bik an ni ta lo. An treaty sign duhloh lehlamin force an hman hnuin an sign ve ta tlat.
Makve deuh bawk chu Palestinian that tu rapthlak ber chu Jordanian Sawrkar zuk ni daih a, Israel ho ni lovin. hei chu khawi atanga i hriat nge hriat ve a va chakawm ve. Palestine ram chhunga civilian te ni loin Jordan ram a refugee ho i tihna ni zawk lo maw.
November 1st, 2009 at 1:10 pm
@thirkut
ka chunga pa ron sawi hi dawt i th a. Dawt anihna lai i ron soi theih si loh chuan rin i va har jok ve.
I chunga mi hian 45 ah Jordan ho palestinian ho tiduhdahtu an nihzia a la ron tarlang zui. Pu Aryan hi ka ringhlel phal hrih tlat lo.
Pu Aryan hi Pu C.Rokhuma nen ti ti se, a ngaihnawm khawp ang. Pu Cvcolor hian an uar ltk tur lo warning zauh2 thrin ta bok se.
November 1st, 2009 at 2:05 pm
hei te hi kan chhang ang che
Egypt leader Nsser an Egypt a a lan pui nan UNEF in withdraw a thlang. In hnawtchhuak an nilo a, duh inthlan tir zawk ani e” tih hi.
^ Expelled the U.N. force:
“In 1967, Egypt ordered the UN troops out and blocked Israeli shipping routes – adding to already high levels of tension between Israel and its neighbours.” “Israel and the Palestinians in depth, 1967: Six Day War”, BBC website. URL accessed December 28, 2008.
“Buoyed by the almost universal Arab acclaim he received for his actions, Nasser expelled the UNEF forces and announced the closing of the Straits of Tiran” Robert Owen Freedman. World Politics and the Arab-Israeli Conflict, Pergamon Press, 1979, p. 79.
“The Israeli attack ended a nerve-wracking three weeks of waiting… begun when Egyptian President Gamal Abdel Nasser expelled the United Nations peacekeepers from the Gaza Strip and the southern tip of the Sinai Peninsula, blockaded the nearby Straits of Tiran to Israeli ships, and deployed his massive army along the Israeli border.” Dan Perry, Alfred Ironside. Israel and the Quest for Permanence, McFarland, 1999, p. 18.
“Soon after Nasser expelled UN forces from the Sinai, Secretary of State Dean Rusk directed State Department officials in Washington, New York, and Moscow to urge the Soviets to restrain their Arab friends.” Nigel John Ashton. Cold War in the Middle East: Regional Conflict and the Superpowers 1967-73, Routledge, 2007, p. 18.
“Nasser… closed the Gulf of Aqaba to shipping, cutting off Israel from its primary oil supplies. He told U.N. peacekeepers in the Sinai Peninsula to leave. He then sent scores of tanks and hundreds of troops into the Sinai closer to Israel. The Arab world was delirious with support,” “The Mideast: A Century of Conflict Part 4: The 1967 Six Day War”, NPR morning edition, October 3, 2002. URL accessed December 28, 2008.
“…a Middle East crisis erupted on May 16, 1967, when Nasser expelled the UN troops that had policed the Sinai since the end of the Suez-Sinai War in 1957.” Peter L. Hahn. Crisis and Crossfire: The United States and the Middle East Since 1945, Potomac Books, 2005 , p.50.
“In May, 1967 President Nasser expelled UNEF from Egypt and set in train the events that precipitated Israel’s blitzkrieg invasion and conquest of the Sinai.” J. L. Granatstein. Canadian Foreign Policy: Historical Readings, Copp Clark Pitman, 1986, p. 236.
Expelled tih te, ordered out tih te hi Mizotawng chuan hnawtchhuak tihna ani in ka hria. War of 1967 chhuahna chhanah Egypt chu an puh a ang khawp mai https://en.wikipedia.org/wiki/S.....Expelled-7
November 1st, 2009 at 2:58 pm
BBC, CNN leh scholar (pro-israel) tam tak ten West Bank leh Gaza hi “disputed territory” tihin an sawi fo ang. An ni in “disputed territory” an tih avang in disputed territory ani kher lova , chumi term set thei tu chu Media leh scholar te ni lo in United Nations ania , chumi ang term an hmanglo anih chuan an bias tihna ni mai. UN chuan “occupied territory” tih in an refer ziah ang.
Chutiang tho in tuna apartheid wall pawh hi media hrang hrang ah chuan “fence” tih in an sawi fo ang. Mahse UN ah fence nge, wall nge , barrier tia koh tur tih an ngaihtuah hnuah “wall” tih term hi an decide a chuvang chuan UN thuchhuah/ human rights publication zawng zawng chuan hetiang hian an hmang ang.
I source rawn cite ho ah khian UN source a tel ve tlat lo.
Chuvang chuan khami hun laia UN Secretary General U Thant a report Report of the secretary general on the withdrawal of emergency force
https://www.jewishvirtuallibrar.....UNEF1.html
in chiang taka a sawi ang hian Egypt in UN emergency force withdraw tura demand na right an nei a, chumi right chu UN in acknowledge in an in withdraw ani. Dan ang thlap a party pahnih te decision siam hi mizo tawngin hnawtchhuak tih nen chuan a inmil chiah lo in ka hria.
Wikipedia te chu tu pawhin a thlak theih alawm le
Tunah kan thlak nghal dawn mi.. Egypt mai bakah Bangladesh leh Burma te pawh kan puh tel thei alawm
November 1st, 2009 at 3:57 pm
in soi ho
November 2nd, 2009 at 11:35 am
Egypt in Israel beih an tum i ti anih kha.
Intelligence chuan attack is not imminent an tih khi.
CIA report ka rawn dah tel nachhan chu “khawvel pumpui in Israel an ral raih an ring a mahse Israel in Pathian puihna in an hneh” ti chi i nih duh hmel em avang mai mai nih khi. A chunga intelligence report khian Egypt in beih an tum leh tum loh an assess a, a hnuai CIA khi chuan an ralthuam neih te inthlauh zawng assess na nih khi.
Indo chhan
1. Nasser an Israel beih a tum lo. US in Nasser a hi hnawksak an ti.
https://www.state.gov/r/pa/ho/f...../28057.htm
2. Hemi chance hi remchang ah la in Egypt a la in develop tak tak hma in an bei.
Ka mut san daih dawn che. I crack deuh tlat.. kha hei hi lo ngaihthla rawh, i thluak a ti chak deuh mah na
https://www.youtube.com/watch?v=dvgZkm1xWPE
November 2nd, 2009 at 11:53 am
@CV. ang borh2 roh
November 2nd, 2009 at 11:53 am
hei chu ka coment va chak chak nen a liam der tawh alawm mawle
hei Becham a lar laivel a poll an lak hi en ve teh u.
https://www.smh.com.au/articles.....oreStories
November 2nd, 2009 at 11:56 am
Hawking an BHT a a ziah dikloh ka hria.
November 2nd, 2009 at 11:56 am
@Taikheri- Nang hi i ngaihdan i sawhsawn ngun riau. hei hi lo ngaihthla teh
https://www.youtube.com/watch?v=u6FwEJwwYcQ
November 2nd, 2009 at 12:01 pm
@CV. in hre ril hlom ltk a, mi mawl deuh kan buai phah zel mo le
November 2nd, 2009 at 12:02 pm
Isarel eroh ka tran bon top
November 2nd, 2009 at 12:04 pm
I sa rel ah ka pem ve daih mai don mon le
November 2nd, 2009 at 12:10 pm
@Taikheri- U2 leh Israel chu a va inzawm lo ve awww.. i en miah lo ani maw..
Anih leh kha hla dang ka lo thlan sak leh ang che.
https://www.youtube.com/watch?v=sTv6EWKLtYQ
November 2nd, 2009 at 12:19 pm
@CV. mi tha i ni e. mi tha tak i ni. Ka lom e
November 2nd, 2009 at 12:24 pm
CIA chuan imminent lo ati ani mai thei e, mahse indo chu a chhuak dawn ani tih an expect zia a lang, an indo dan tur , israeli ho chak dan tur thleng in an chhut lawk vek leh nghal a, US Aircraft Carrier pawh mediterranean sea ah a lo duty bawk, a tul thuta Israel tanpui thei turin.
Chu bakah Israel beih tum lovin ramri ah Sipai nuaih chuang leh Tank sang tel a dah na chhan kha enge?
UN Sipai a hnawchhuah rum rumna chhan kha enge?
Israeli port a blockade nachhan kha enge?
Tawngka rhetoric rapthlak deuh deuh Israel kan nuai chimit dawn etc etc ti a vau dum dum kha a ti der tihna ami?
Egypt leh Arab ram dang ho hian Israel hi an cho awr awr fova, an cho sual ziah ani tih history hian hrilhchiang khawp mai.
November 2nd, 2009 at 12:30 pm
Aryan chu hre hle mai
November 2nd, 2009 at 12:52 pm
va mak e awwww
Ka hman hunah Wikipedia a entry zawng zawng chu ka lo thlak vek dawn nia, Egypt ni loin Bangalesh thiamloh ani tiin a source te nen ka lo la thlak ang.
US document khi a tir a tang a tawp thleng khian chhiar la Egypt in beih an tumloh zia chu a sawi chiang em khi. English i chhiar thiamlo ami? I zawhna zawng zawng chhana pawh a awm nghal. I chhiar peih loh chuan hram hram tawh teh suh. Wikipedia i ring em em ringawt mai a, tha dawn lo tlat. Flat earth society te kha i lo zawm ringawt ange aw
November 2nd, 2009 at 1:01 pm
cVcolorModel hi rin aiin i lo ril reuh fe hi